Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan eens bij de andere onderwerpen, of neem contact met ons op.
Met de HartslagNu app ontvang je reanimatie oproepen.Via de app ontvangen je reanimatie oproepen standaard op basis van je ingevoerde woon- en werkadres. Je kunt ook je gps-positie voor een bepaalde tijd delen om oproepen te ontvangen op basis van de plek waar je op dat moment bent. Lees meer over de app.
Stel je app als volgt in om oproepen van HartslagNu te kunnen ontvangen:
Heb je de oude HartslagNu app op je telefoon? Verwijder deze dan en verwijder hem tevens als gekoppeld apparaat in je HartslagNu-account. Dit doe je als volgt:
Wij kunnen je via de app ook alarmeren op basis van je gps-positie, dus de plek waar je op dat moment bent. Je geeft zelf aan hoe lang wij jouw locatie mogen bepalen, maar zorg er eerst voor dat je gps-functie van je telefoon aan staat. Dit controleer je als volgt:
Zet vervolgens Volg mijn locatie aan in de app. Dit doe je als volgt:
Nu kun je oproepen ontvangen op basis van je gps-positie!
Houd wel rekening met het volgende:
We zien dat het volgen van je locatie meer batterij verbruikt, dit komt ook omdat je gps dan gevolgd wordt (vergelijkbaar met een route op Google Maps bijv.). We blijven dit monitoren en optimaliseren waar mogelijk
Het tracken van je locatie voor langere tijd via gps is niet altijd even betrouwbaar gebleken. Het is de ervaring dat Google en Apple de app na 24 uur automatisch op de achtergrond afsluiten, zonder dat je dit als gebruiker door hebt. Hierdoor wordt je locatie niet meer bepaald. De oude app alarmeerde alleen op basis van gps-locatie en het gebeurde wel eens dat je niet werd meegenomen in de alarmering omdat de app automatisch was afgesloten.
Het zelf instellen van gps-tracking voldoet beter aan de steeds strenger wordende AVG-regels en sluit aan bij andere apps die gps-tracking aanbieden.
Op het moment dat je in de app voor het eerst inlogt zal je account waarschijnlijk nog op inactief staan. Wij moeten eerst je account goedkeuren zodat wij zeker weten dat je aan de eisen voldoet om gealarmeerd te mogen worden. Zodra je account actief staat kan je gebruik maken van alle functionaliteiten binnen de app.
Op het moment dat je de oproep accepteert, zie je de route naar het reanimatieadres door op de button ‘Open Navigatie’ te klikken. Kies vervolgens het type vervoersmiddel. We adviseren je om zoveel mogelijk lopend of op de fiets te gaan.
Als we jou oproepen om eerst een AED op te halen en de oproep accepteert dan ontvang je de route dan zie je 2 buttons, keuze uit route AED of Ga direct. Een alarmering met AED ziet er als volgt uit:
Bekijk en navigeer naar een AED in jouw omgeving!
Let op: als je een alarmoproep krijgt, krijg je óf de taak o
Nee, de HartslagNu-app werkt alleen als je een internetverbinding hebt (via wifi of het 3G/4G/5G netwerk). Als je geen internetverbinding hebt, kun je geen oproepen ontvangen via de app!
We hebben een functionaliteit toegevoegd aan de app, kritieke meldingen, die ervoor kan zorgen dat een oproep niet stil binnenkomt. Het verschilt per app hoe dit werkt:
Apple
Bekijk de volume instellingen voor Apple. Zoals je op de afbeelding ziet, kun je door kritieke meldingen aan te zetten er voor zorgen dat je een reanimatieoproep altijd met geluid ontvangt. Kritieke meldingen zet je als volgt aan: ga naar Instellingen > Mijn HartslagNu > Berichtgeving > Vink Kritieke meldingen aan.
Android
Bekijk de volume instellingen voor Android. Zoals je op de afbeelding ziet is het in ieder geval nodig om de Beltoon aan te hebben om de melding met geluid te ontvangen. Dit is de volumeknop aan de zijkant van je telefoon. Door ‘Niet storen negeren’ Aan te zetten, krijg je in ieder geval een tril. Als je geluid aan staat, krijg je de melding ook met geluid. Dit zet je aan via Instellingen > Apps > Mijn HartslagNu > Meldingen > Alert > Niet storen negeren aan.
Je kunt een testmelding doen om te kijken of je telefoon goed gekoppeld is aan de app. Dit doe je via een desktop of laptop via Mijn HartslagNu.
Als je inlogt op Mijn HartslagNu en het volgende doet, dan kun je een testmelding doen:
1. Log in op: https://mijnhartslagnu.nl/#/page/login
2. Ga naar App (op links in het menu)
3. Ga naar push notificatie instellingen (onder app)
4. Klik bij gekoppelde apparaten (rechts) op het gekoppelde apparaat. Op rechts zie je een gekoppeld apparaat. Zie je hier meerdere gekoppelde apparaten? Klik op een gekoppeld apparaat en klik op ‘Remove Device’ totdat alle apparaten weg zijn. Verwijder daarna de app, installeer de app opnieuw en log in. Herhaal dan de stappen vanaf stap 1 tot en met 3
5. Klik op test push notification (groene button)
6. Je ontvangt een testbericht!
Daarnaast nog een tip afhankelijk van je type telefoon:
Android
Het is belangrijk dat je je geluid aan hebt staan om de testmelding met geluid te krijgen. Bekijk de volume instellingen voor Android welke geluidsinstellingen je welk resultaat krijgt. Zo kun je ook testen bij welke geluidsinstelling je het gewenste geluid krijgt. Als je uit de Mijn HartslagNu app bent of je scherm op zwart hebt staan, krijg je een pushmelding met een kort geluid. Als je de app open zet, hoor je de testmelding met het door jou gekozen geluid. Lees ook Android tips.
Apple
Bekijk de volume instellingen voor Apple. Zoals je op de afbeelding ziet, kun je door kritieke meldingen aan te zetten er voor zorgen dat je een reanimatieoproep altijd met geluid ontvangt. Kritieke meldingen zet je als volgt aan: ga naar Instellingen > Mijn HartslagNu > Berichtgeving > Vink Kritieke meldingen aan. Zo kun je ook testen bij welke geluidsinstelling je het gewenste geluid krijgt. Lees ook iPhone tips.
Helaas kunnen wij het e-mailadres niet aanpassen voor jou, omdat je ook je wachtwoord moet invullen bij een wijziging van je e-mailadres. Je kunt dit doen in de app via ‘Account ‘, ‘Inloggegevens’ en vervolgens op Wijzig e-mailadres. Het kan ca. 5 tot 8 seconden duren voordat je e-mailadres gewijzigd is. Je nu ook via de app je e-mailadres aanpassen. Dit doe je door binnen de app naar het “Account” tabblad te navigeren en op “Inloggegevens” te drukken. Hier kan je beide je e-mailadres en wachtwoord aanpassen.
Je gegevens aanpassen, kan als volgt:
Je persoonlijke gegevens kun je aanpassen via ‘Account’.
Je beschikbaarheid kan aangepast worden onder het tabje ‘Beschikbaar’.
Uiteraard kan je ook je gegevens aanpassen via het dashboard op: https://mijnhartslagnu.nl/#/page/login
Je profiel is bijgewerkt. Als je vervolgens nog even uitlogt en inlogt op de app, neemt de app deze gegevens over.
In de app is het mogelijk om je vragenlijst in te vullen en ingevulde vragenlijsten te bekijken.
Dit doe je via:
Het is mogelijk om de vragenlijst in te vullen binnen 72 uur na het alarm.
Het is belangrijk dat je geluid aan staat om meldingen met geluid te ontvangen. We hebben een functionaliteit toegevoegd aan de app, kritieke meldingen, die ervoor kan zorgen dat een oproep niet stil binnenkomt. Tussen Apple en Android zit verschil hoe je dit instelt:
Apple
Bekijk de volume instellingen voor Apple. Zoals je op de afbeelding ziet, kun je door kritieke meldingen aan te zetten er voor zorgen dat je een reanimatieoproep altijd met geluid ontvangt. Kritieke meldingen zet je als volgt aan: ga naar Instellingen > Mijn HartslagNu > Berichtgeving > Vink Kritieke meldingen aan.
Android
Het is belangrijk dat je meldingsgeluid aan staat om meldingen met geluid te ontvangen. Dit kun je controleren door op je toestel aan de bovenkant van de volume knop te drukken (deze zit aan de zijkant van je toestel). Er verschijnt dan een volume balk met 3 puntjes. Druk op de puntjes, er verschijnen meerdere volume balkjes. Zorg er dan voor dat het meldingsgeluid aanstaat.
Het is belangrijk dat je geluid aan staat om meldingen met geluid te ontvangen. We hebben een functionaliteit toegevoegd aan de app, kritieke meldingen, die ervoor kan zorgen dat een oproep niet stil binnenkomt. Tussen Apple en Android zit verschil hoe je dit instelt:
Apple
Bekijk de volume instellingen voor Apple. Zoals je op de afbeelding ziet, kun je door kritieke meldingen aan te zetten er voor zorgen dat je een reanimatieoproep altijd met geluid ontvangt. Kritieke meldingen zet je als volgt aan: ga naar Instellingen > Mijn HartslagNu > Berichtgeving > Vink Kritieke meldingen aan.
Android
Bekijk de volume instellingen voor Android. Zoals je op de afbeelding ziet is het in ieder geval nodig om de Beltoon aan te hebben om de melding met geluid te ontvangen. Dit is de volumeknop aan de zijkant van je telefoon. Door ‘Niet storen negeren’ Aan te zetten, krijg je in ieder geval een tril. Als je geluid aan staat, krijg je de melding ook met geluid. Dit zet je aan via Instellingen > Apps > Mijn HartslagNu > Meldingen > Alert > Niet storen negeren aan.
HartslagNu is voortdurend bezig om de app te optimaliseren. Zo hebben we onlangs een nieuwe app uitgebracht, waarbij we een aantal verbeteringen hebben doorgevoerd. Deze app is beschikbaar voor toestellen met softwareversie 9.0 en hoger.
Bij het ontwikkelen van de app zijn er dusdanig grote verschillen tussen Android 11 en 12 en Android 8 of lager. Het is daarmee niet mogelijk om voor alle Android-versies de app op een kwalitatief goed niveau te krijgen. Bovendien zien we dat ook Android zelf geen support meer verleent voor security onder Android 9.0 (zie https://endoflife.date/android).
We hebben daarom moeten beslissen om de app voor gebruikers van Android 8 en lager niet meer aan te bieden. We hebben deze afweging gemaakt op basis van het aantal gebruikers ten opzichte van de extra verwachte problemen.
Uiteraard kun je nog wel oproepen ontvangen per sms op basis van je ingevulde woon- en werkadres. Hiervoor is het wel van belang dat sms staat aangevinkt en app uit gevinkt in je profiel. Dit kun je hier aan of uit zetten: https://mijnhartslagnu.nl/#/app/profile/edit/3
Wij alarmeren tot maximaal 100 burgerhulpverleners binnen een maximale straal van 2 km. Als jij geen oproep via de app ontvangt, kan dit de volgende redenen hebben:
Lees hoe je dat doet op:
Het is mogelijk om een alarm met geluid te krijgen, terwijl je de niet-storen functie van je telefoon hebt aanstaan. Je stelt dit als volgt in:
Android
Bij Android is het wel van belang dat je je geluid (Beltoon) hebt aanstaan.
Apple
Bij Apple toestellen krijg je de melding dan sowieso mét geluid. Ook als je de geluidsschakelaar (aan de zijkant van je telefoon) op stille modus hebt staan.
Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan eens bij de andere onderwerpen, of neem contact met ons op.
HartslagNu alarmeert je met telefoonnummer +31 642500512
Kun jij makkelijk vinden wat je zoekt?