28 juni 2021
Hoeveel reanimatiemeldingen ontvangen burgerhulpverleners gemiddeld? Hoe vaak gaan ze naar een reanimatie? Zijn er barrières om niet ter plaatse te gaan? Hoe tevreden zijn ze over de manier van alarmeren? Antwoorden hierop hebben wij gekregen in ons jaarlijkse tevredenheidsonderzoek. Lees hier de resultaten.
Mensen hebben verschillende redenen waarom ze zich als burgerhulpverlener inzetten. De volgende redenen komen veel terug:
Iets meer dan een derde van de respondenten geeft aan barrières te hebben gehad om naar een reanimatie te gaan. De meest voorkomende barrières waren:
De tevredenheid over de samenwerking ter plaatse is ten opzichte van 2019 verbeterd.
Een aantal redenen waarom men ontevreden over de app is:
Wegens deze bekende problemen met de app, is HartslagNu bezig met de ontwikkeling van een geheel nieuwe app. Deze zal naar verwachting in het najaar beschikbaar komen voor beide besturingssystemen.
De respondenten zien met name de HartslagNu-app en de manier van alarmeren als belangrijkste verbeterpunten. Ook de communicatie en informatievoorziening kunnen we verbeteren. Met deze onderdelen gaan wij aan de slag!
HartslagNu alarmeert je met telefoonnummer +31 642500512
Kun jij makkelijk vinden wat je zoekt?