Waar houd ik rekening mee?
Je kunt een AED alleen aanmelden als jij de eigenaar of beheerder van de AED bent. Ook zijn onderstaande punten belangrijk:
- De AED hangt op een vaste openbare plek en is voor iedereen makkelijk bereikbaar.
- Het liefst is de AED 24 uur per dag bereikbaar, zodat hij altijd ingezet kan worden.
- Bij voorkeur hangt de AED buiten. Bij een gebouw met meerdere verdiepingen, hangt de AED op de begane grond en in de eerste niet afgesloten ruimte bij binnenkomst.
- Je bent bereid de gegevens van de AED up-to-date te houden.
- Je bent bereid de AED regelmatig (liefst iedere maand) te controleren op verlopen batterijen/elektroden etc.
- Je bent bereid de AED na een mogelijke inzet te controleren en weer gebruiksklaar te maken.
Hoe meld ik de AED aan?
Om een AED aan te melden, heb je een account bij HartslagNu nodig. Eenmaal ingelogd, kun je je AED aanmelden.
Vul je geen scholingsgegevens in, dan word je zelf niet opgeroepen voor reanimatiemeldingen. Je krijgt dan alleen de rol als AED-beheerder. Dit houdt in dat je bericht van HartslagNu ontvangt wanneer de AED is meegenomen in de alarmering van HartslagNu met de vraag of je de AED wilt controleren.
Je hebt de volgende informatie nodig om een AED aan te melden:
- Merk/type en serienummer van de AED en verloopdata van elektroden en batterij.
- Locatiegegevens waar de AED hangt.
- Bereikbaarheid van de AED in buitenkast, zonder slot of met pincodeslot, waarbij je ook de pincode doorgeeft.
- Beschikbaarheid van de AED; 24/7 beschikbaarheid geef je aan als 00:00-23:59.
- Contactgegevens van de beheerder.
Kan ik een mobiele AED ook aanmelden?
Wanneer jouw AED in de auto ligt of je hebt een mobiele AED, dan kun je deze uiteraard meenemen als jij naar een reanimatie gaat. Omdat het een AED is die persoonlijk aan je profiel hangt, kun je deze wel aanmelden, maar is het van belang dat je in je account aangeeft dat deze AED niet vrij toegankelijk is.