AED declaratie

Per 1 januari 2018 heeft de minister van VWS budget ter beschikking gesteld om de verbruikskosten van een AED (Automatische Externe Defibrillator) na een reanimatie te vergoeden. Hierdoor kun je de kosten die zijn gemaakt bij inzet van de AED vergoed krijgen bij de ambulancedienst (Regionale Ambulancevoorziening, afgekort RAV) waar de alarmoproep was. Op de afbeelding hieronder kun je zien welke RAV’s er zijn. Kijk op de website van de betreffende RAV hoe het zit met het declareren en aanschaffen van nieuwe elektroden/batterij. Kijk hieronder bij welke RAV je dit kunt declareren.

Als jouw AED is ingezet, ontvang je van ons een e-mail met daarin een link naar de AED. Op die manier kun je de AED gemakkelijk controleren en tijdelijk deactiveren indien nodig. In die e-mail staat ook de informatie over het reanimatieadres die je nodig hebt bij de declaratie. Je ontvangt daarbij niet het huisnummer, vanwege privacyredenen. 

1. Groningen 10. Noord-Holland-Noord 19. Zeeland
2. Fryslân 11. Amsterdam-Amstelland 20. Midden en West-Brabant
3. Drenthe 12. Kennemerland 21. Brabant-Noord
4. IJsselland 13. Zaanstreek-Waterland 22. Brabant-Zuidoost
5. Twente 14. Gooi en Vechtstreek 23. Limburg-Noord
6. Noord- en Oost-Gelderland 15. Haaglanden 24. Limburg-Zuid
7. Gelderland Midden 16. Hollands Midden 25. Flevoland
8. Gelderland-Zuid 17. Rotterdam-Rijnmond
9. Utrecht 18. Zuid-Holland-Zuid